9.04.2012

ROWEREM PO HISZPANII: RADY I SZLAKI

|| PRZYDATNE RADY
______________________________________

Na szlaku rowerowym via verde del oso w Asturii. Prowadzacą brzegiem stromego zbocza, chroniona drewnianymi barierkami ścieżka rowerowa prowadzącą w głąd tunelu. Po ścieżce jedzie, wyjeżdzająca z tunelu, trzysoobowa rodzina.

|| PRZEBYTE SZLAKI

MADRYT, MADRYT – ARANJUEZ

Z Madrytu do Aranjuez

Na ścieżce rowerowej prowadzącej z Madrytu do San Martin de la Vega. Czerwona ścieżka rowerowa, wciśnięta między asfaltową jezdnię i polną drogą. Rowerową ścieżka jedzie rowerzysta obok, po polnej drodze, jadą trzej jeźdźcy na koniach.
Nie potrzebne są mapy Instytutu Geograficznego, można się obyć bez GPSu, by rowerem - unikając szos, dojechać z Madrytu do Aranjuez. Nie licząc dwóch – lub trzech, niezbyt stromym pagórków wygodnie sunie się po równinie, poprzecinanej rzekami Manzanares, Jarama i Tajo >>> CZYTAJ  DALEJ

11. 2015
ANDALUZJA, CABO DE GATA

Z Rodalquilar do Rodalquilar

Cabo de Gata zdaje się być idealnym miejscem na rowerowe wycieczki. Zaopatrzeni w mapę turystyczną z zaznaczonymi trasami wyruszamy z Rodalquilar, by wrócić do Rodalquilar, zmierzając od plaży do plaży, objeżdżając powulkaniczny stożek El Fraile. Zaczynamy mniej więcej o poranku >>>  CZYTAJ  DALEJ

02. 2015

KASTYLIA-LEON, KANAŁ KASTYLII – SZLAK ROWEROWY

Po równinie kastylijskiej, w cieniu drzew, wzdłuż spokojnych rzek i kanałów. Prosto z Dueñas do Palencii, a potem w lewo do Medina de Ríoseco lub w prawo do Fromisty i dalej na północ. Na rowerze pokonujemy dziesiątki kilometrów nie tracąc z oczu dobrze widocznego drogowskazu - Kanału Kastylii.  >>>  CZYTAJ  DALEJ

05.2014

MURCIA, SAN PEDRO DE PINATAR: SZLAK PR-MU 66

Mijamy góry soli, różowawe flamingi, lecznicze błota. Okrążamy wielkie saliny, ulokowane na półwyspie między morzem a laguną. Budzi się dzień, na razie jest cicho i puste są plaże, tylko nieliczni wczasowicze-ranne ptaszki na wypożyczonych w hotelu rowerach przemierzają nadmorski szlak >>> CZYTAJ DALEJ

05.2012
______________________________________

LA RIOJA,  SZLAK ROWEROWY - VIA VERDE DEL CIDACOS

Ponad trzydzieści kilometrów pedałowania. Tyle dobrego, że nie jest mocno pod górę. Ponad trzydzieści kilometrów ścieżki rowerowej, na której końcu czeka nagroda – miejsce dla biednych, gdzie za friko można się poczuć jak bogacz  >>> CZYTAJ  DALEJ